Okusi Vipavske po dvoletnem premoru znova navdušili
14. festival Okusi Vipavske, ki ga je 5. in 6. junija organizirala Regijska razvojna agencija ROD iz Ajdovščine v sodelovanju z vipavskimi vinarji in je predstavljal vrhunec letošnjega istoimenskega kulinaričnega meseca, si je znova prislužil pohvale in pozitivne odzive številnih obiskovalcev iz Slovenije in tujine. Še posebej odmeven je bil dogodek Okusi Vipavske business, ki je bil v ponedeljek, 6. junija, namenjen poslovni javnosti, saj ga je obiskalo več kot 300 gostov.
»Po daljšem premoru smo se srečali in nazdravili novim okusom Vipavske doline. Veseli smo pozitivnega odziva tako vinarjev, gostincev kot proizvajalcev lokalnih produktov. Prav tako tudi poslovne in strokovne javnosti, ki se nam je pridružila v ponedeljek na Okusih Vipavske business. Vsem se zahvaljujem za sodelovanje. Že danes vabim vse, da si rezervirajo 21. maj 2023 in se nam pridružijo v novi ediciji festivala,« je ob zaključku letošnjega festivala Okusi Vipavske povedala Brigita Habjan Štolfa, direktorica Regijske razvojne agencije ROD Ajdovščina. Tokratni festival je imel nekoliko drugačen koncept kot prejšnja leta: tako je v čudovitem ambientu dvorca Zemono v nedeljo, 5. junija, gostil več kot 40 vinarjev, ki so obiskovalcem ponudili več kot 150 različnih, a brez dvoma odličnih vipavskih vin. V vstopnino so bile vključene tudi festivalske jedi, ki jih je tega dne pripravljal chef Tomaž Kavčič z ekipo Gostilne pri Lojzetu. Postregel je z vipavskim slanim rogljičkom z izkoščičenim odojkom, domačo majonezo iz oljčnega olja ter svežim janežem in gorčičnimi semeni, v nadaljevanju pa z ješprenjem, kuhanim v juhi s panceto, kozicami, omako iz oklepov škampov in kozic ter zrakom travniških in vrtnih zelišč, prav tako pa tudi z vipavsko joto z repo tropinko in domačo klobaso. Za sladico je obiskovalce razveselila vipavska breskev na žlici.
Kavčič, ki je tudi nosilec Michelinove zvezdice, je bil z dogodkom nadvse zadovoljen. »Letos je Regijska razvoja agencija ROD izbrala drugačen koncept, v ceno vstopnice so bile vključene štiri jedi. Vidim, da so ljudje navdušeni in mislim, da je to prava pot,« je dejal o nedeljskem dogajanju. Slednjega je z delavnico z naslovom Posebnosti zelena popestril prof. dr. Guillaume Antalick s Fakultete za vinogradništvo in vinarstvo Univerze v Novi Gorici. Širši javnosti je namreč predstavil značilnosti oziroma tipičnosti vin iz sorte zelen, ki je glavni predmet preučevanja Centra za raziskave vina Univerze v Novi Gorici. Predstavitev je vključevala senzorično izkušnjo z zaznavanjem vonja posameznih aromatičnih spojin. Sledili sta še degustacija vin iz sorte zelen in prepoznavanje obravnavanih markerjev v vinih z diskusijo. Oba dneva festivala je bilo sicer mogoče obiskati tudi Vipavsko tržnico, kjer so se s svojimi siri, olji, mesninami, češnjami, marmeladami in drugimi pridelki predstavili ponudniki kakovostne hrane iz Vipavske doline.
Če so organizatorji dogodka za obisk nedeljskega dogajanja prodali 190 vstopnic, pa je ponedeljkovo prireditev B2B obiskalo še več ljudi, saj so našteli preko 300 gostov. Dogajanje so na ta dan sicer zaprli za širšo javnost ter se usmerili v B2B sestanke in v B2B srečanja med vinarji in njihovi potencialnimi kupci. Med povabljenimi so bili v prvi vrsti gostinci, hotelirji, lastniki restavracij, distributerji, turistične agencije tudi in sommelierji, skratka vsi tisti, ki bi lahko postali potencialni kupci in poslovni partnerji vinarjem iz Vipavske doline. Dogodek so obiskali tudi člani Društva za razvoj pivske kulture Sommelier Slovenije ter Društva vinskih svetovalcev Sommelier Slovenije. Sicer pa so v ponedeljek na Zemonu organizirali tudi okroglo mizo z naslovom Kadri – uspešne zgodbe reševanja izziva v turizmu. Kot je znano, pesti turizem, še zlasti pa gostinstvo, pomanjkanje ustreznih kadrov, toda okrogla miza je s konkretnimi primeri pokazala, da je mogoče biti tudi temu izzivu kos. Vsi sogovorniki so se strinjali, da je treba mlade seznaniti tudi s pozitivnimi platmi gostinskega poklica, ki je v osnovi zelo plemenit. Je pa Tomaž Kavčič prihodnje gostince posvaril, naj se raje ognejo temu poklicu, če niso pri stvari s srcem in dušo. Zato je tistim, ki bdijo nad izobraževalnim sistemom položil na srce, naj v prvem letniku srednje gostinske šole več časa namenijo praksi in manj sedenja v šolskih klopeh: »Takoj bi se izkristaliziralo, kdo je primeren za gostinstvo in kdo ni«.
Za letošnji festival Okusi Vipavske je sicer vladalo precejšnje medijsko zanimanje. Poleg slovenskih novinarjev so ga namreč spremljali še njihovi kolegi iz Italije, Poljske, Srbije, Hrvaške in Avstrije. Za razvajanje brbončic na ponedeljkovem dogajanju Okusi Vipavske business so poskrbeli Gostilna Termika, Penzion Sinji vrh, Restavracija Grad Kromberk, Gostilna picerija Anja ter Gostilna in vinoteka Faladur, eden glavnih zvezdnikov pa je bil brez dvoma Bruno, aktualni zmagovalec priljubljenega kuharskega šova Masterchef Slovenija.