SLADOLED KOT DEL KULINARIČNE PONUDBE VIPAVSKE DOLINE DOBIVA MEDNARODNE RAZSEŽNOSTI

Od 23. do 25. septembra 2024 je Dunaj gostil tretje srečanje partnerjev projekta GELATOn the ROAD, ki je namenjen vzpostavitvi prve evropske sladoledne ceste, znane pod imenom European Road of Gelato. Med štirinajstimi partnerji projekta je tudi Regijska razvojna agencija ROD Ajdovščina, ki tako aktivno prispeva k promociji Vipavske doline kot kulinarične destinacije. 

 

Projekt, sofinanciran v okviru programa Ustvarjalna Evropa, poudarja pomen tradicije izdelovanja domačega sladoleda ter spodbuja kulturno izmenjavo in trajnostni turizem. Ključni del projekta je potujoči POP-UP muzej sladoleda, ki bo v letošnjem in prihodnjem letu obiskal različna evropska mesta ter obiskovalcem približal zgodovino in umetnost proizvodnje obrtniškega sladoleda.

Gostitelji dogodka so udeležence sprejeli na prestižni lokaciji – v dunajski mestni hiši (Wiener Rathaus), kjer jih je nagovoril Ernst Woller, predsednik dunajskega deželnega zbora. Gostje so uživali v ekskluzivnem ogledu tega zgodovinskega bisera, večer pa je bil zaznamovan s sladolednimi kreacijami, navdahnjenimi z glasbo Johanna Straussa. Vrhunec večera je bila glasbena premiera himne projekta “GELATOn the ROAD”, ki jo je izvedla vokalno-instrumentalna zasedba mladih glasbenikov MusikPHabrik.

V ključnem delu srečanja so udeleženci razpravljali o bistvenih vprašanjih povezanih z izvedbo projekta, od logistike, vzpostavitve sladoledne ceste in POP-UP muzejev do strategij trženja ter vključevanja lokalnih skupnosti. Posebno pozornost so namenili trajnostnim elementom projekta, ki zagotavljajo njegovo dolgoročno vrednost.

Skupščina se je zaključila z obiskom dunajskega muzeja sladoleda, ki je bil pika na i trem dnem prepletanja kulture, ustvarjalnosti in sodelovanja. Evropska sladoledna cesta povezuje ljubitelje sladoleda po vsej Evropi, potujoči POP-UP muzej pa je ta mesec že obiskal svoje prvo mesto – mesto Vratsa v Bolgariji. Naslednja pomlad bo še posebej slastna za ljubitelje sladoleda v Sloveniji, saj se bo potujoči muzej ustavil tudi v Vipavski dolini, kjer bodo obiskovalci lahko odkrivali bogato zgodovino in okuse te preproste sladice, ki zaradi svoje univerzalnosti a hkrati edinstvenosti prestavlja pomemben element kulinarične dediščine Evropejcev.

Le nekaj dni pred dunajskim srečanjem je 19. septembra 2024 v Ljubljani potekala konferenca združenja evropskih proizvajalcev sladoleda EUROGLACES imenovana Euroglaces 2024 General Assembly, ki je združila ključne akterje iz industrije sladoleda in prehrambne tehnologije. Na dogodku, ki je letos potekal pod okriljem podjetja INCOM Leone in so se ga udeležili strokovnjaki iz različnih evropskih držav, je bilo poudarjeno predvsem inovativno povezovanje tehnologije in tradicionalne obrti. Predstavili so trende v Adriatik regiji, kjer so strokovnjaki iz NIQ Hrvaška in Slovenija analizirali vedenje kupcev ter izzive, s katerimi se sooča industrija sladoleda na teh trgih.

V sklopu srečanja so člani Euroglaces delili svoje izkušnje in inovativne rešitve, med drugim predstavitev pametnih sladolednih omaric, opremljenih z umetno inteligenco, kar nakazuje smeri prihodnjega razvoja v tej panogi. Zaključni del dogodka je bil namenjen predstavitvi EU projekta GELATOn the ROAD, kjer je predstavnica Regijske razvojne agencije ROD Ajdovščina na povabilo podjetja INCOM Leone predstavila projektne aktivnosti. Projekt, ki si prizadeva vzpostaviti prvo evropsko sladoledno cesto, povezuje lokalne proizvajalce obrtniškega sladoleda z evropsko kulturno dediščino in trajnostnim turizmom, s čimer Vipavska dolina še bolj utrjuje sloves kulinarične destinacije.