MLIN START-UP VIKEND ZA SREDNJEŠOLCE NA ŠKOFIJSKI GIMNAZIJI VIPAVA

V današnjem svetu, ki ga zaznamujejo hitre spremembe in nenehno napredovanje tehnologij, je ključnega pomena spodbujanje inovativnosti, ustvarjalnosti in podjetniškega duha, še posebej med mladimi, ki se pripravljajo na vstop v vedno bolj zahteven trg dela. Mladim ni težko postavljati novih idej, polni so energije in ustvarjalnosti, vendar potrebujemo ustrezno znanje in veščine, da te ideje spremenimo v konkretne produkte ali storitve.

Da bi dijakom omogočili pridobivanje teh veščin, je Regijska razvojna agencija ROD v sodelovanju s Škofijsko gimnazijo Vipava organizirala izjemen dogodek – MLIN Start-up vikend, ki je potekal konec oktobra. Dogodek je dijakom 3. letnika omogočil, da so pokukali v svet podjetništva, spoznali ključne elemente inovativnega razmišljanja ter razvili konkretne podjetniške ideje.

Udeleženci so imeli priložnost sodelovati pri reševanju izzivov, ki sta jih postavila podjetje Incom d.o.o. in Občina Vipava. Občina Vipava, ki je znana po svojih kulturnih in naravnih vrednotah, se sooča z izzivom izboljšanja kakovosti življenja svojih prebivalcev in obiskovalcev. Poleg tega mora pri tem upoštevati omejitve, kot so kulturni, naravovarstveni in vodni režimi ter poplavna ranljivost območja. V okviru start-up vikenda so dijaki razmišljali o tem, kako bi lahko razvili nove poslovne ideje, ki bodo hkrati spoštovale te omejitve, obenem pa prispevale k izboljšanju gospodarskih priložnosti v občini.

Podjetje Incom d.o.o., vodilno podjetje na področju proizvodnje visoko kakovostnih sladoledov in zmrznjenih sladic, je postavilo svoj izziv pred dijake, ki so se ukvarjali s tem, kako bi podjetje lahko prilagodilo svojo ponudbo v skladu s trendom zdravih sladic. V zadnjih letih je povpraševanje po izdelkih z nižjo vsebnostjo sladkorja in maščob ter minimalnimi umetnimi dodatki vse večje. Podjetje Incom d.o.o. je zanimalo, kje vidijo dijaki možnosti za inovacije, ki bodo odgovorile na te spremembe v potrošniških navadah.

Dijaki so razvili sedem različnih podjetniških idej, ki so vključevale tako rešitve za izboljšanje lokalnega gospodarstva kot tudi inovacije, ki bi ustrezale potrebam osveščenih potrošnikov. S pomočjo mentorjev so se poglobili v proces podjetniškega ustvarjanja in razvijanja novih priložnosti, ki bi lahko pozitivno vplivale na regijo.

Mentorstvo je bilo ključni element tega vikenda, saj so dijake med drugim podpirali tudi izkušeni podjetniki. Poleg mentorice iz Regijske razvojne agencije ROD je dijakom svetoval tudi Žan Menart iz podjetja Smart Optometry, ki se ukvarja z razvojem digitalnih rešitev v očesni industriji. Z njunimi napotki so dijaki izboljšali svoje podjetniške ideje.

Start-up vikend je bil vsekakor izjemna priložnost za dijake, da pridobijo podjetniške veščine in se povežejo z realnimi izzivi, s katerimi se srečujejo podjetja in občine. Dogodek je pokazal, kako pomembno je spodbujati kreativnost in inovativnost pri mladih, saj so prav ti ključni za razvoj gospodarstva in izboljšanje kakovosti življenja v prihodnosti.