info.ROD-2-POZITIVNE VIBRACIJE

Na Regijski razvojni agenciji ROD Ajdovščina smo tudi letos na tekmovanje POPRI za najboljšo podjetniško idejo oddali 7 poslovnih modelov osnovnošolcev in dijakov. Na seji Sveta regije smo razpravljali z ministrom in državno sekretarko o izzivih regionalnega razvoja naše regije. Uspešni smo bili na razpisu INTERREG VI-A Italija-Slovenija 2021-2027 s projektom »Čezmejni Martinov krog«. V okviru projekta GELATOn the ROAD pa smo sodelovali na partnerskem srečanju v grškem Patrasu.

SEDEM POSLOVNIH MODELOV ODDANIH NA TEKMOVANJE POPRI       

Regijska razvojna agencija ROD Ajdovščina nadaljuje s svojim poslanstvom spodbujanja podjetnosti med mladimi tudi v letošnjem letu. Podjetniški krožki se letos izvajajo na osnovnih šolah Dobravlje, Danila Lokarja Ajdovščina, Šturje in Draga Bajca Vipava ter eni srednji šoli in sicer Škofijski gimnaziji Vipava.

Učenci in dijaki so v okviru podjetniških krožkov skozi leto razvijali 7 poslovnih modelov, s katerimi sodelujejo na vseslovenskem tekmovanju v najboljši podjetniški ideji POPRI 2024. Pri tem so analizirali zahteve in pričakovanja njihove ciljne publike ter oblikovali uporabne izdelke in storitve. Poleg tega so načrtovali prodajne kanale in strategije oglaševanja ter skrbno pretehtali finančno vzdržnost svojih projektov. Za predstavitev svojih idej so razvili tudi prototipe, ki jih bodo predstavili komisiji na tekmovanju. Za razvoj kakovostnih izdelkov so se učenci in dijaki posvetovali s strokovnjaki in potencialnimi kupci.

Med idejami, ki so jih razvili učenci, so: OIL HAIR – pripomoček za lažji nanos oljnih serumov na lase; LOLLI PIX – pripomoček za lažje odpiranje lizik; CLIP-IN – nakupovalna košara z več funkcijami; EKO SPIDER – nova mreža za oporo rastlinam v vrtu; HAPPY PIMPLE – prehransko dopolnilo, ki preprečuje nastanek mozoljev in EMOME – igra za razvoj čustvene inteligence pri otrocih. Dijaki so razvili izdelek LUMINA SKY RUG – preproga za hitrejši razvoj motorike pri otrocih. Z oddajo sedmih podjetniških idej na tekmovanje do 14.2.2024 Regijska razvojna agencija ROD Ajdovščina nadaljuje z opolnomočenjem in usmerjanjem učencev in dijakov na področju podjetništva.

Z MINISTROM IN DRŽAVNO SEKRETARKO O IZZIVIH REGIONALNEGA RAZVOJA NAŠE REGIJE

Regijska razvojna agencija ROD Ajdovščina je ena izmed štirih razvojnih agencij, ki delujejo na območju Severne Primorske (Goriške) razvoje regije in so združene v Mrežno regionalno razvojno agencijo (MRRA), ki skrbi za izvajanje splošnih razvojno-pospeševalnih nalog v regiji, zagotavlja podporo za delovanje Sveta regije in Regionalnega razvojnega sveta ter vodi dialog z državno ravnjo in drugimi ključnimi deležniki v regiji.

Pred dnevi je v Kobaridu potekala seja Sveta regije, kjer sta nas s prisotnostjo počastila minister za kohezijo in regionalni razvoj dr. Aleksander Jevšek in državna sekretarka Andreja Katič. Župani so na seji spregovorili o razvojnih projektih in težavah, s katerimi se ob tem srečujejo občine. Pri tem so izpostavili predvsem komunalno infrastrukturo.

Oba povabljena gosta sta navzočim izčrpno predstavila Evropsko kohezijsko politiko v novem programskem obdobju 2021-2027 in izvajanje mehanizma Dogovor za razvoj regij (DRR). Pri rahljanju kriterijev za uvrstitev projektov v DRR,  ki za občine trenutno predstavljajo več omejitev, bo potreben konsenz z drugimi resornimi ministrstvi, ki pokrivajo posamezno področje (npr. Ministrstvo za naravne vire in prostor v primeru oskrbe s pitno vodo oz. čiščenja odpadnih voda). Katičeva je povedala, da bo v novelo zakona vključeno tudi pravilo, da država ne sme več nalagati lokalnim skupnostim dodatnih nalog, če ob tem ne zagotovi tudi finančnih sredstev, ki so potrebna za njihovo izvajanje. V sklepni izjavi pa je minister poudaril delovanje MRRA kot primer dobre prakse v Sloveniji: »Severnoprimorska regija je regija, kjer župani znajo medsebojno sodelovati, ki se znajo povezovati, ki govorijo z enim glasom in to je tisto, kar je zelo koristno tudi pri koriščenju evropskih sredstev in sploh pri ukrepih skladnega regionalnega razvoja

NOVA KROŽNA KULTURNA POT SVETA EVROPE

Na Regijsko razvojno agencijo ROD Ajdovščina je konec januarja prispelo obvestilo, da smo bili na razpisu INTERREG VI-A Italija-Slovenija 2021-2027 (Sklad za male projekte GO! 2025) uspešni s projektom »Čezmejni Martinov krog« z akronimom GO walking, v katerem bo RRA ROD izvajala koordinacijo.

Na prvi razpis Sklada za male projekte je prispelo 239 vlog projektnih predlogov, od tega bo sredstva za financiranje prejelo skupno 44 najbolje ocenjenih projektov.

V projektu GO walking gre za vzpostavitev 260 km krožne poti (od tega jo je približno 100 km že označene), ki bo povezana z ostalimi potmi tega območja. Dogajanje v okviru evropske prestolnice kulture 2025 »GO! 2025« bo tako dobilo novo ponudbo trajnostnega turizma, ki bo promovirala kulturne in naravne bisere podeželja ter hojo kot zdrav življenjski slog. RRA ROD je v projektu prevzela vlogo vodilnega partnerja, na italijanski strani pa je partner PromoTurismoFVG. Skupna vrednost projekta, ki je sofinanciran v celoti, je 199.936,50 EUR.

RRA ROD bo vključena v vse skupne projektne aktivnosti, tako na slovenskem kot italijanskem območju. Vodila bo ekipo zadolženo za vzpostavitev 160 kilometrov dolgega Čezmejnega Martinovega kroga, kar vključuje načrtovanje, trasiranje, označevanje poti ter komunikacijo z lokalnimi skupnosti. Čez občini Ajdovščina in Vipava poteka nekaj več kot 80 km poti.

Po končanem projektu na tem območju ne ostaja samo nova krožna kulturna pot Sveta Evrope, skupni zemljevid, usposobljeni vodniki ter strategija upravljanja turističnih poti z akcijskim načrtom, temveč tudi dobra podlaga za prihodnji razvoj novega trajnostnega turističnega produkta, ki bo imel najnujnejše, kar potrebuje ljubitelj hoje za sproščeno in varno popotovanje: orientacijsko spletno stran, možnost rezervacije prenočišč ter dober vpogled v dodatno ponudbo.

GELATON THE ROAD NA SREČANJU V GRČIJI 

Vključeni smo tudi v projekt GELATOn the ROAD, ki vzpostavlja prvo Evropsko sladoledno cesto. Gre za inovativen turistični produkt, ki ne bo povezoval le evropskih proizvajalcev domačega sladoleda, ampak bo skozi svoje vsebine krepil kulturni turizem, trajnostne prakse in krožno gospodarstvo.

Med 14. in 16. februarjem je v grškem Patrasu potekalo srečanje projektnih partnerjev iz dvanajstih evropskih držav. Partnerji so po prvih desetih mesecih izvajanja projekta pregledali trenutno stanje aktivnosti in začrtali smernice za nadaljnji potek. Sladoledna cesta je že dobila svoj obris na zemljevidu Evrope, sedaj dobiva še konkretne vsebine. Uporabniki, ki se bodo podali po njej, bodo lahko v t.i. potnem listu zbirali žige posameznih obrtniških sladoledarjev, kot je to bolje poznano na postojankah ob planinskih poteh. Snuje se POP-UP muzej, ki bo potoval po Evropi in se ustavil tudi v naših krajih. Vseboval bo predstavitev zgodovine proizvodnje sladoleda, ki bo v interaktivni obliki razdeljena na splošno zgodovino razvoja sladoleda od njegovega nastanka do današnjih dni ter na zgodovino vezano na lokalno okolje, v kateremu se bo muzej ustavil. V okviru muzeja bo izvedeno tudi tekmovanje lokalnih okusov, izobraževanje proizvajalcev, kuharske delavnice itd. V Vipavski dolini se bo ustavil predvidoma naslednjo pomlad.

Predstavniki gostiteljskega partnerja iz Grčije, agroživilskega podjetja regije Zahodna Grčija (AGRIFOOD WEST) so se pred partnerstvom izkazali z odlično organizacijo srečanja in gostoljubjem. Poleg operativnih sestankov, ki so predstavljali večji del dvodnevnega programa, je bil izveden tudi masterclass – okusen in poučen mojstrski tečaj o pripravi domačega sladoleda. Vodil ga je Sandro Molin Pradel, ki prihaja iz italijanskega mesta Longarone in velja za enega najbolj cenjenih izdelovalcev sladoleda v Evropi. Partnerji smo imeli priložnost pokusiti tudi sladoled z lokalno noto. V osnovno sestavino vanilje je bil  namreč vmešan grški sir, poznan tudi pod imenom feta. Izvirna in okusna kombinacija za samostojno sladico ali polivko k tradicionalnim grškim zelenjavno-mesnim jedem.

Spremljajte nas na spletni strani projekta GELATOn the ROAD.

Prispevki info.ROD so mesečno objavljeni na spletnem portalu Lokalne Ajdovščina.