info.ROD-2-PRODORNE ZAMISLI NA VELIKE ODRE

 

 

 

Tudi v letošnjem letu se je pod mentorstvom Regijske razvojne agencije ROD Ajdovščina, ki čez leto izvaja podjetniške krožke na šolah, na regijsko tekmovanje POPRI uvrstilo kar pet podjetniških idej osnovnošolcev in ena ideja dijakov. Partnerstvo LAS Vipavska dolina nadaljuje s svojim delom tudi v programskem obdobju 2021-2027; tako je na Skupščini LAS 67 partnerjev potrdilo Aneks št. 2 k Pogodbi o ustanovitvi lokalnega partnerstva Lokalna akcijska skupina Vipavska dolina. Vabljeni pa tudi k branju februarskega novičnika »Tržnice na borjaču«, ki nudi zanimive informacije tako za kupce kot za ponudnike.  

KAR ŠEST IDEJ UVRŠČENIH NA REGIJSKO TEKMOVANJE POPRI

Letos se je na tekmovanje za najboljšo podjetniško idejo – POPRI prijavilo več kot 475 mladih s 169 podjetniškimi idejami iz cele Slovenije. Strokovna komisija je imela težko in zahtevno delo. Mentorici na Regijski razvojni agenciji ROD Ajdovščina, zato z velikim veseljem sporočata, da se je na regijsko tekmovanje med 12 polfinalistov v posamezni starostni kategoriji uspelo uvrstiti šestim izmed naših ekip. Pet iz osnovnih šol Dobravlje, Danila Lokarja Ajdovščina, Šturje in Draga Bajca Vipava ter ekipa iz Škofijske gimnazije Vipava. Na tekmovanje POPRI smo v sredini februarja oddali 11 poslovnih modelov, v tem času pa jih je komisija pregledala in izbrane uvrstila na regijsko tekmovanje POPRI.

Tekmovanje se tako naslednji teden nadaljuje s kratkimi pet-minutnimi predstavitvami poslovnih modelov pred strokovno komisijo. V kategoriji »osnovnošolci« bodo učenci predstavili naslednje poslovne modele: Španza – pripomoček namenjen triatloncem, ki rešuje problematiko prehodov med menjavo športnih disciplin;  Vlak pobega – nepozabno doživetje za otroke in mladostnike na relaciji Ajdovščina – Nova Gorica – Ajdovščina; MGS čevlji – omogočajo enostavno sezuvanje in obuvanje in so zato nadvse primerni za starostnike; Računko – didaktična igrača, ki otrokom pomaga pri računanju in 4hanger – obešalnik prilagojen za majhne otroke in invalide. V kategoriji dijakov pa se bo za nadaljnjo uvrstitev potegoval poslovni model GaserJuice – zdrava energijska pijača brez kofeina, tavrina in sladkorja z okusom mete in limone. Prednost te pijače je, da ne povzroča hiperaktivnosti in drugih stranskih učinkov, ki jih imajo klasične energijske pijače s kofeinom. Najboljše tri ekipe iz vsake kategorije se uvrstijo na državno tekmovanje, ki bo potekalo 4.4.2023 v Novi Gorici v organizaciji Primorskega tehnološkega parka.

Osnovnošolci z našega območja so izjemno uspešni na tem tekmovanju. Držimo pesti, da bi se jim tudi letos uspelo uvrstiti naprej ter da bi jim ob bok stopili tudi dijaki.

PARTNERSTVO LAS VIPAVSKA DOLINA NADALJUJE S SVOJIM DELOM

Lokalna akcijska skupina Vipavska dolina, na kratko LAS Vipavska dolina, vabi v svoje vrste nove člane, ki bodo skupaj do konca letošnjega julija pripravili strategijo lokalnega razvoja. Ta bo osnova za pridobitev sredstev »mehanizma CLLD« v novem programskem in finančnem obdobju EU 2021 – 2027. CLLD je vseevropsko poznan finančni mehanizem in predstavlja poseben pristop k razvoju zaokroženih območij. Kratica je okrajšava za »Community Led Local Development«, ki v slovenskem prevodu pomeni »lokalni razvoj, ki ga vodi skupnost«. Ključna značilnost tega mehanizma in pristopa, ki ga uvršča med nekaj posebnega znotraj evropske politike, je ta, da je odločanje o razvoju določenega območja in o porabi sredstev tega mehanizma preneseno na lokalno raven, v roke lokalne akcijske skupine – LAS. Izvajanje tega pristopa je na območju občin Ajdovščina in Vipava, kjer deluje partnerstvo LAS Vipavska dolina, že dobro vpeljano vse od leta 2008 dalje.

Partnerstvo LAS Vipavska dolina tako nadaljuje s svojim delom tudi v tekočem programskem obdobju. Kar 67 partnerjev iz javnega, ekonomskega in zasebnega sektorja je na seji skupščine, ki je potekala 24. februarja 2023, potrdilo Aneks št. 2 k Pogodbi o ustanovitvi lokalnega partnerstva Lokalna akcijska skupina Vipavska dolina. Strokovno administrativno vodenje partnerstva so ponovno zaupali Regijski razvojni agenciji ROD Ajdovščina, ki bo naloge vodilnega partnerja LAS Vipavska dolina opravljala do zaključka programskega obdobja 2021 – 2027.

»NA DOLGI ROK SE ŠE KAKO POZNA, ČE UŽIVAMO DOMAČE STVARI«

Spletna platforma »Tržnica na borjaču« omogoča nakup sveže, lokalno pridelane hrane neposredno od domačih pridelovalcev. Zagotavlja enostaven, hiter in zanesljiv nakup zdrave hrane znanega izvora in s tem podpira lokalno pridelavo.

Pustne norčije so za nami, v preteklosti so namreč z maskami odganjali zimo in mraz ter privabljali pomlad in dobro letino. No, narava bo v vsakem primeru opravila svoje. Čim spoštljivejši bomo mi do nje, tem prijaznejša bo tudi ona do nas.

V februarskem novičniku smo pokramljali z dolgoletno ponudnico z ajdovske tržnice Tončko Čibej, zeliščarko, ki pravi, »da se na dolgi rok namreč še kako pozna, če uživamo domače stvari«. Vabljeni k branju nasvetov glede uživanja rib, kako prepoznati njihovo svežino, ter kako varno rokovati z njimi. Da vam olajšamo odločitev glede izbora jedi v postnem času, smo za vas poiskali nekaj predlogov postnih jedi. Preverite tudi, katere sorte krompirja za letošnjo sadilno sezono priporoča Kmetijski inštitut Slovenije.

Spletna platforma »Tržnica na borjaču« nudi informacije tudi za ponudnike, kjer so redno objavljeni aktualni razpisi in subvencije za pomoč v kmetijstvu. Kmetovalci ste vabljeni k oddaji prijav za vključitev v namakalni sistem Vogršček ter spremljanju pridobljenih odločb za povračilo škode po suši. Mesečni novičnik si lahko ponudniki pogledate na tej povezavi.

Prispevki info.ROD so mesečno objavljeni na spletnem portalu Lokalne Ajdovščina.