Lokalna akcijska skupina Vipavska dolina, na kratko LAS Vipavska dolina, vabi v svoje vrste nove člane, ki bodo skupaj do konca letošnjega julija pripravili strategijo lokalnega razvoja. Ta bo osnova za pridobitev sredstev »mehanizma CLLD« v novem programskem in finančnem obdobju EU 2021 – 2027. CLLD je vseevropsko poznan finančni mehanizem in poseben pristop k razvoju zaokroženih območij. Kratica je okrajšava za »Community Led Local Development«, ki v slovenskem prevodu pomeni »lokalni razvoj, ki ga vodi skupnost«. Ključna značilnost tega mehanizma in pristopa, ki ga uvršča med nekaj posebnega znotraj evropske politike je ta, da je odločanje o razvoju določenega območja in o porabi sredstev tega mehanizma preneseno na lokalno raven, v roke lokalne akcijske skupine – LAS. Izvajanje tega pristopa je na območju občin Ajdovščina in Vipava, kjer deluje partnerstvo LAS Vipavska dolina, že dobro vpeljano od leta 2008 dalje.
Na območju občine Ajdovščina je bilo skozi dve programski obdobji izvedenih kar veliko število projektov. Občina Ajdovščina je dvignila prepoznavnost kmetijskih in ostalih produktov s kmečko tržnico in prenovo mestne tržnice Ajdovščina. Poleg tega je prispevala k prepoznavnosti tudi s pripravljeno embalažo za sadje in pri tem vzpostavila tudi potrebno infrastrukturo za predelavo sadja v Učnem centru Brje ter pri ohranjanju dediščine s prenovljenim Prostorom doživetij pekarske in mlinarske tradicije, kjer je pripravila tudi vsebine domačih in umetnostih obrti. S tematiko ekološkega kmetovanja pa je skupaj s partnerji RRA ROD, ekološkim kmetovalcem Mitjem Ipavcem, Društvom AJDA Goriška in OŠ Danila Lokarja Ajdovščina vključena v izvajanje projekta sodelovanja – Prehod na sonaravno oskrbo s hrano. Preko projekta Po terasah in suhozidju pa so se dotaknili še kulturne dediščine in v prejšnjem obdobju uredili informacijske točke v vaseh Šmarje in Budanje. Ljudska univerza Ajdovščina je aktivno sodelovala pri izvedbi programa za razvoj in krepitev dejavnosti na kmetiji, izpostavila tematiko tradicije starih semen in avtohtonih zelišč ter se dotaknila spodbujanja samooskrbe z balkonskim vrtičkarstvom in kulinaričnih specialitet iz mesa drobnice. S projektom, ki je dal pomen ohranjanju ptic kmetijske kulturne krajine, je Zavod Rdeči apolon javnost opozoril na pereči problem upadanja številnosti ptic kmetijske krajine. Dvig prepoznavnosti znamke nove blagovne znamke Ana Bella pa je v projektu pripravila Kmetija Čehovin iz Brij. Regijska razvojna agencija ROD Ajdovščina je kot vodilni partner LAS Vipavska dolina izvedla podjetniške aktivnosti med mladimi s projektom spodbujanja ustvarjalnega in inovativnega razmišljanja med mladimi, se dotaknila Poti miru in dediščine prve svetovne vojne ter sodelovala pri medgeneracijskem povezovanju, kjer bo Občina Ajdovščina vzpostavila Medgeneracijski kreativni center Ajdovščina, Občina Vipava pa vzpostavila Medgeneracijsko središče Vipava. Skupaj s partnerjema ekološkim kmetovalcem Kristjanom Vidmarjem in podjetjem Okusi d.o.o. s projektom sodelovanja EKO Okusi Slovenije strmimo k prepoznavnosti ekoloških kmetij in zanimanju za slovenske kulinarične jedi iz ekoloških surovin.